Skånska!

This post is gonna be in Swedish. Sorry english readers!

Oooh jag höll på att skratta ihjäl mig när jag hittade denhär artikeln! Jag kunde inte hålla med mer!

Ahhahaha, klockrent!

Nu vet jag att jag inte är dum som helt enkelt inte klarade språket här nere! Det ÄR verkligen så illa som det låter alltså! Ibland önskar jag att jag kunde se en pratbubbla över personerna medan dem pratar - så att man verkligen förstår vad de säger! Jag är riktigt stolt över mig själv som nu kan ta beställningar via telefon inne i restaurangen utan att behöva säga "Va?" tusen gånger innan jag fattar vad dem vill ha!

Men shit alltså, nu måste jag sova. Annars kommer jag att vara död imorgon. Det blev för sent inatt. Jag känner mig så uppstressad fortfarande så det har inte gått så bra att slappna av bara.

Comments
Posted by: Millie

Åh jag tycker också att skånskan borde dubbas! Jag har förvisso inga problem med att förstå de ytterst få skåningar jag känner, men det känns ändå som att det är lika avlägset rikssvenskan som norska är D:

2009-05-01 @ 08:16:08
Posted by: Kamira

Svar till Millie:

Vi är verkligen två! Och du ska bara veta hur det känns att bo här nere! Det känns verkligen som om man bor i DANMARK istället för i Sverige!

2009-05-01 @ 13:41:52
URL: http://frengers.blogg.se/
Posted by: Hannes

Jag tycker skånska är fint, ett nytt mål jag har är att lära mig det när jag kommer ner. Artister som sjunger på skånska är fint också :D Som den här: http://www.youtube.com/watch?v=ypqs2IlqYwU

Fast väldigt bred skånska är såklart rena grekiskan xD

2009-05-21 @ 13:35:16
URL: http://www.hannespettersson.se/blogg

Comment the post here:

Name:
Remember me?

Mail: (hidden in the post)

URL/Blog address:

Comment:

Trackback
RSS 2.0